130 tys.
co najmniej tylu klientów obsłużyliśmy
w 3 roku działalności Kultury Smaku
5 tys. produktów
w stałej ofercie posiadamy ponad 5 tysięcy starannie wyselekcjonowanych produktów
7 dni
jesteśmy do dyspozycji naszych klientów
7 dni w tygodniu
150 dostawców
współpracujemy z ponad
150 dostawcami z całego świata
Ogromną wagę przykładam do detali, wiem jednak, że często małe i proste rzeczy potrafią cieszyć najbardziej. Ich wspólnym mianownikiem jest świeżość, autentyczność i tym samym jakość produktu i usługi. To właśnie na ich bazie budujemy konsekwentnie Kulturę Smaku. Skutecznie łączymy najwyższe standardy obsługi klienta, ze starannie wyselekcjonowaną ofertą produktów. Współpracujemy z lokalnymi rzemieślnikami, jak również z producentami z najdalszych zakątków Europy, często oferując ich produkty na wyłączność w Polsce.
Tak wyglądają prawdziwe delikatesy, których brakowało w Polsce. Jesteśmy przekonani, że najlepsze dopiero przed nami! Dosiądziesz się do naszego stołu i porozmawiamy o wspólnej przyszłości?
Marcin Suchocki
CEO Kultura Smaku
W obecnych czasach, dostęp do jakościowo dobrej żywności jest co raz bardziej ograniczony. Wiele osób z nostalgią wspomina smaki dzieciństwa – niepasteryzowanego mleka od krowy swobodnie wypasanej, chleba na zakwasie, tradycyjnie wędzonych wędlin czy pachnącego pomidora, który naturalnie dojrzewał w promieniach letniego słońca.
Nasza świadomość żywieniowa w ostatnich latach znacząco wzrosła. Jednocześnie w pędzie dnia codziennego, nie mamy czasu kupować na targach lub bezpośrednio od rzemieślników. Oczekujemy wygodnej usługi i sprawdzonych rozwiązań. Czy jest zatem rozwiązanie, które łączy te potrzeby?
Działalność rozpoczęliśmy w maju 2020 roku i mimo panującej pandemii COVID-19 byliśmy w stanie rozwinąć projekt notując ponad 100% wzrost przychodów w kolejnym roku funkcjonowania.
4,475 mln
Przychody w PLN sklepu
w Gdyni w roku 2020
130 tys.
Zysk w PLN sklepu
w Gdyni w roku 2020
10,009 mln
Przychody w PLN sklepu
w Gdyni w roku 2021
799 tys.
Zysk w PLN sklepu
w Gdyni w roku 2021
11,753 mln
Przychody w PLN sklepu
w Gdyni w roku 2022
921 tys.
Zysk w PLN sklepu
w Gdyni w roku 2022
14,323 mln
Przychody w PLN sklepu
w Gdyni w roku 2023
978 tys.
Zysk w PLN sklepu
w Gdyni w roku 2023
Dobierając ofertę w sklepie stacjonarnym oraz online, stawiamy na różnorodność. Ponieważ nasi klienci często szukają u nas produktów, których spróbowali w innych krajach, podróżując, zależy nam na tym, by oferować unikalne artykuły, często niedostępne w innych sklepach w Polsce. Łączymy codzienne potrzeby z wyjątkowym produktem, spełniając oczekiwania nawet najbardziej wymagających osób.
Otwieranie biznesu w pandemii nie było łatwym zadaniem, dlatego sukces Kultury Smaku cieszy jeszcze mocniej! Każdy kamień milowy, który osiągamy jako zespół jest dla nas dowodem na to, że to co robimy ma sens i daje motywację do kolejnych działań, podejmowania śmiałych kroków i rozwijania Thelikatesów.
11.2019
Otwieramy pierwsze prawdziwe delikatesy w Polsce,
w samym centrum Orłowa
06.2020
Uruchamiamy platformę sprzedaży online i wychodzimy ze sprzedażą poza granice Trójmiasta
12.2020
Po 13 miesiącach realizujemy 100 tysięczne zamówienie / sprzedaż w sklepie
03.2021
Po 15 miesiącach wydajemy 100 tysięczne danie z oferty garmażu Kultury Smaku
Chciałbyś dołączyć do naszej spółki i wspólnie z nami dynamicznie rozwijać Kulturę Smaku? Jesteśmy otwarci na nowe relacje i chętnie poznamy Twoją wizję na wspólną przyszłość. Zostaw swoje dane, a my niezwłocznie skontaktujemy się z Tobą, by omówić szczegóły.
Bezpośredni kontakt:
+48 512 003 009
Głowa do liczb nie wystarczy, gdy prowadzi się takie delikatesy jak Kultura Smaku. Tutaj trzeba czegoś więcej – pasji do odkrywania, ciekawości i nieustannej potrzeby zadawania pytań. Tak buduje się doświadczenia, które potem można przekuć w coś wyjątkowego – niespotykany produkt, jakościowe składniki, nieodkrytych rzemieślników. Ciągle zadając pytanie „Polecasz coś?” Kultura Smaku rozwija swój asortyment i dociera do najbardziej wyjątkowych dostawców.
Kładziemy nacisk na indywidualność. Nie operujemy według procedur i schematów. Chcemy, by charakter każdego pracownika mógł wybrzmieć w pełni. Fakt, że jesteśmy różni dodaje Kulturze Smaku niepowtarzalnego charakteru. Różnorodność pozwala nawiązać unikalne relacje z klientami i sprawia, że czują się oni dobrze w naszym sklepie.
Gdyby ktoś nas zapytał, o jedną wspólną cechę wszystkich naszych pracowników, bez wahania odpowiedzielibyśmy, że jest nią pasja do jedzenia! To niezbędny aspekt pracy w Kulturze Smaku. Innych rzeczy można się nauczyć – obsługi, asortymentu – ale bez pasji nie da zbudować zespołu Thelikatesów. Tam, gdzie łączy się ona z wyjątkowym produktem, otwartością każdego pracownika i charyzmą, tworzy się niepowtarzalne doświadczenie zakupowe, na którym nam zależy.
Każda odpowiedź jest inna, ale żadna nie jest zła! To właśnie różnorodność jest tym, co cenimy najbardziej. Cały czas szukamy nowych inspiracji, punktów widzenia, a zespół z charakterem nam w tym pomaga. Każda osoba wprowadza do Kultury Smaku świeżość, nowy sposób myślenia i doświadczenia, które są integralną częścią życia każdego z nas. Mocno dbamy o to, by nigdy tego stracić.
Dziś premium
oznacza doświadczanie
Klienci Kultury Smaku to osoby świadome, ceniące jakość i wyjątkowy smak, za które są skłonni zapłacić adekwatną cenę. Szukają nietuzinkowych i często trudno dostępnych produktów. Zakupy w sklepie stacjonarnym są dla nich okazją do kontaktu z drugim człowiekiem. Cenią sobie relacyjne podejście do klienta i realizację jego potrzeb w kompetentny i empatyczny sposób. Szukają więzi z marką i cenią sobie ogół doświadczeń z nią związany. Chcą stawać się jej częścią i są skłonne angażować się w jej rozwój, czerpiąc przy tym wymierne korzyści dla siebie.
364 dni
jesteśmy do dyspozycji naszych
Klientów 364 dni w roku
6 tysięcy
ilość stałych Klientów, regularnie dokonujących
zakupów w sklepie stacjonarnym w Gdyni
Marzyło nam się takie miejsce, gdzie moglibyśmy dzielić się tym, co kochamy; gdzie klienci czuliby się wysłuchani i zaopiekowani. Miejsce tworzone przez ludzi i dla ludzi. W wyniku fuzji naszych marzeń i oczekiwań naszych klientów powstała Kultura Smaku. Zobacz, w jaki sposób ułatwiamy i umilamy codzienność.
Wewnątrz sklepu zbudowaliśmy kuchnię, w której każdego dnia, z certyfikowanych produktów, tworzymy ofertę garmażeryjną. Znajdziecie u nas wyłącznie ekologiczne mięso, kurczaka zagrodowego i świeże ryby. Nie używamy również innych jaj niż „zerówki”, a do surówek dodajemy ksylitol, by każdy mógł się nimi cieszyć. Dbamy, by wszyscy znaleźli coś dla siebie, niezależnie od wykluczeń w diecie. Dlatego w naszej ofercie garmażeryjnej codziennie znajdują się świeże dania wegetariańskie, wegańskie, mięsne i rybne.
Oferta garmażeryjna to ogromny wyróżnik Kultury Smaku. Codzienna selekcja świeżych i smacznych dań sprawia, że od początku powstania Thelikatesów, garmaż cieszy się dużym powodzeniem, stanowiąc 30-40% całej sprzedaży. Dzięki jakościowym składnikom i podejściu zero-waste, dania Kultury Smaku są tak chętnie wybierane i codziennie lądują na stołach mieszkańców Trójmiasta.
2000 dań
nasza kuchnia przygotowuje
średnio ponad 2000 dań miesięcznie
3000 litrów
nasi kucharze przygotowują ponad 3000 litrów
smacznych, domowych zup miesięcznie
Dania premium
Kultury Smaku
zobacz jak to robimy
Cukiernia
Kultury Smaku
zobacz jak to robimy
Domowe klasyki
Kultury Smaku
zobacz jak to robimy
Sukces Kultury Smaku zmotywował nas do czegoś więcej, nie spoczywamy na laurach. Cały czas chcemy się rozwijać, opracowywać nowe systemy i znajdować sposoby na to, by doświadczenia zakupowe naszych klientów były jeszcze lepsze. Mamy ambitne plany i prężnie idziemy do przodu!
10.2023
W tym terminie planujemy uruchomić sklep stacjonarny w Warszawie
12.2023
Z końcem 2023 roku udostępnimy naszym klientom innowacyjną platformę obsługi
w 2024
Do tego czasu chcemy
zrealizować 50 tysięcy zamówienie w sklepie online
do 2025
Do tego czasu chcemy zbudować 5 sklepów stacjonarnych w modelu franczyzowym
Chciałbyś dołączyć do naszej spółki i wspólnie z nami dynamicznie rozwijać Kulturę Smaku? Jesteśmy otwarci na nowe relacje i chętnie poznamy Twoją wizję na wspólną przyszłość. Zostaw swoje dane, a my niezwłocznie skontaktujemy się z Tobą, by omówić szczegóły.
Bezpośredni kontakt:
+48 512 003 009
Przyszłość dla Kultury Smaku to nowe wyzwania i wielkie ambicje. Kolejne miesiące i lata to już nie tylko sklep w Gdyni, ale Thelikatesy w Warszawie, gdzie na powierzchni 1500 metrów powstanie tzw. sklep pokazowy. To nie będą delikatesy tylko na miarę stolicy, mają się one odznaczyć na mapie Europy, a nawet świata. To ogromne wyzwanie, ale zespół Kultury jest na nie gotowy! Mając na swoim pokładzie dziesiątki zaangażowanych osób, pasję i zapał do pracy, wszystko jest możliwe.
Sieć zakupowa z polskim kapitałem
To, co wyróżnia Kulturę Smaku na tle innych sklepów, to skupienie uwagi na małych markach i rzemieślnikach, którzy nie mają szansy trafić do popularnych marketów. Chcemy wspierać lokalnych producentów jakościowych produktów, tworząc sieć zakupową. Jesteśmy łącznikiem między najlepszym produktem, a klientem, który szuka czegoś wyjątkowego. Dzięki naszemu doświadczeniu i nieustannym poszukiwaniom, stale poszerzamy nasz asortyment, zwiększając świadomość żywieniową ludzi wokół nas.
1500 m2
metraż sklepu pokazowego w Warszawie,
którego otwarcie planujemy w 2023 roku,
gdy start shop w Gdyni liczy 200 m2
120 osób
realne zapotrzebowanie kadrowe do
obsługi nowego sklepu w Warszawie,
gdy w Gdyni aktualnie zatrudniamy 34 osoby
Kultura to przede wszystkim ludzie – zespół i klienci. Bez zaangażowania i dobrej energii każdej ze stron nie odnieślibyśmy takiego sukcesu. Dlatego wiemy, że razem możemy więcej!
Dołącz do nas, bo #łączynaskultura.
Bezpośredni kontakt:
+48 512 003 009