REGULAMIN
SKLEPU KULTURASMAKU.PL
I. Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia
oznaczają:
1. Klient – osoba fizyczna, w tym
Konsument, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną,
której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje w ramach
Serwisu Internetowego Zamówienia lub Rezerwacji Produktów, niezwiązanych
bezpośrednio z ich działalnością gospodarczą lub zawodową.
2. Konto Klienta – oznacza indywidualny
dla każdego Użytkownika dostęp do Serwisu Internetowego umożliwiający
Zamawianie Produktów w Sklepie lub dokonywanie ich Rezerwacji, uruchomiony na
jego rzecz przez Właściciela, po dokonaniu przez Użytkownika Rejestracji. W
ramach Konta Klienta przechowywane są dane historyczne dotyczące zrealizowanych
Zamówień lub Rezerwacji.
3. Regulamin - niniejszy
Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Serwisu Internetowego.
4. Serwis Internetowy - serwis
internetowy dostępny pod adresem www.kulturasmaku.pl, za pośrednictwem, którego
Użytkownik może składać Zamówienia lub dokonywać Rezerwacji, prowadzony przez
Właściciela.
5. Produkty - produkty spożywcze
i inne produkty oferowane Klientowi.
6. Kodeks Cywilny - ustawa Kodeks
Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964r. (tj. Dz.U. z 2019 r. poz. 1145 ze zm.).
7. Koszyk - element
oprogramowania Serwisu Internetowego, który umożliwia Użytkownikowi złożenie
w ramach Sklepu Zamówienia lub dokonania Rezerwacji, podgląd danych zawartych w
Koszyku oraz ich modyfikację.
8.
9. Ustawa o świadczeniu usług
drogą elektroniczną - ustawa z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą
elektroniczną ( t. j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344 ze zm.).
10. Użytkownik - osoba fizyczna,
osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której
przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która korzysta z Serwisu
Internetowego. Użytkownik, który składa Zamówienie lub dokonuje Rezerwacji
nabywa status Klienta.
11. Sklep – fizyczny sklep THELikatesy
Kultura Smaku prowadzący działalność pod adresem: Aleja Zwycięstwa 235/1,
81-521 Gdynia umożliwiający w ramach Serwisu Internetowego składanie Zamówień
lub dokonywanie Rezerwacji oferowanych przez siebie Produktów. W rozumieniu
niniejszego Regulaminu Serwis Internetowy nie jest Sklepem.
12. Właściciel/Właściciel Sklepu – Kultura Smaku Prosta Spółka Akcyjna Orłowo Sp. k. z siedzibą w Gdyni, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk – Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000793855, NIP 5862346673, REGON 383829144, 81-521 Gdynia, al. Zwycięstwa 241/14, nr tel. 601 756 688, prowadząca działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży Produktów w Sklepie, która w ramach Umowy zawartej z Klientem przy wykorzystaniu Serwisu Internetowego zobowiązuje się zrealizować Zamówienie lub dokonać Rezerwacji Produktów.
13. Zamówienie – dobrowolne
oświadczenie woli Klienta, zmierzające do zawarcia umowy sprzedaży Produktów na
odległość z wykorzystaniem funkcjonalności Serwisu Internetowego, określające
jednoznacznie w szczególności rodzaj i ilość Produktów oraz inne informacje
wymagane przez Właściciela Sklepu. Zamówienie dotyczyć może wyłącznie Produktów
oferowanych przez Sklep wskazanych na stronach Serwisu Internetowego.
14. Rejestracja - oznacza
faktyczną czynność dokonaną przez Użytkownika w sposób określony
w Regulaminie, która jest niezbędna do założenia Konta Klienta i korzystania
przez Użytkownika ze wszystkich funkcjonalności Serwisu Internetowego.
Potwierdzenie Rejestracji jest równoznaczne
z zawarciem umowy o świadczenie usług elektronicznych, w ramach, których
Właściciel uruchomi Klientowi co najmniej Konto Klienta.
15. Rezerwacja - wskazanie przez
Klienta Produktów, których nabyciem w Sklepie Klient jest zainteresowany i w
odniesieniu do których Klient składa Właścicielowi Sklepu dyspozycję
przygotowania tych Produktów dla Klienta. Rezerwacja dotyczy każdorazowo
Produktów z Działu Alkohole i Cygara oferowanych przez Sklep wskazanych na stronach
Serwisu Internetowego.
16. Konsument - konsument w
rozumieniu Kodeksu Cywilnego.
17. Przedsiębiorca Indywidualny - osoba fizyczna zawierająca umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywania przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
II. Postanowienia ogólne
1. Niniejszy Regulamin określa
zasady korzystania z Serwisu Internetowego.
2. Niniejszy Regulamin stanowi
regulamin, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą
elektroniczną.
3. Serwis Internetowy prowadzony
jest przez Właściciela.
4. Wszelkie elementy graficzne,
rozwiązania techniczne i inne elementy strony www Serwisu Internetowego, w
szczególności kod HTML i XHTML, arkusze CSS, skrypty JavaScript i linki
multimedialne podlegają ochronie prawnej pod kątem praw autorskich
przysługujących Właścicielowi.
5. Użytkownik nie ma prawa
kopiować ani utrwalać elementów ani całości Serwisu Internetowego i jego
elementów w jakikolwiek sposób i w jakiejkolwiek formie.
6. Niniejszy Regulamin określa w
szczególności:
o zasady
dokonywania rejestracji i korzystania z Konta Klienta w ramach Serwisu
Internetowego,
o warunki
i zasady składania drogą elektroniczną Zamówień na Produkty dostępne w Sklepie
z wykorzystaniem funkcjonalności Serwisu Internetowego, a także zasady
realizacji Zamówienia,
o warunki
i zasady dokonywania drogą elektroniczną Rezerwacji Produktów dostępnych w
Sklepie
w wykorzystaniem funkcjonalności Serwisu Internetowego, a także zasady
realizacji Rezerwacji,
o tryb
postępowania reklamacyjnego,
o zasady
polityki ochrony danych osobowych.
7. Minimalne wymagania sprzętowe
umożliwiające korzystanie z Serwisu Internetowego:
o
komputer laptop lub inne urządzenie
multimedialne z dostępem do Internetu,
o
dostęp do poczty elektronicznej,
o
włączenie w przeglądarce internetowej możliwości
zapisu plików Cookies.
8. Użytkownicy mogą uzyskać
dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza
zamieszczonego na stronie głównej Serwisu Internetowego oraz pobrać go i
sporządzić wydruk.
9. Podane w Serwisie Internetowym
informacje o Produktach w szczególności zamieszczone opisy, parametry, zdjęcia
oraz ceny stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu
Cywilnego, nie stanowią natomiast oferty w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu
cywilnego.
10. Informację o Produktach
dostępnych w Sklepie zamieszcza Właściciel Sklepu, który jednocześnie ponosi
odpowiedzialność za umieszczone przez siebie treści dotyczące Produktów, w tym
jest odpowiedzialny za wszelkie błędy lub nieścisłości.
11. Zamieszczone w Serwisie
Internetowym informacje o Produktach takie jak: opis, skład, kaloryczność,
waga, data ważności i przydatności do spożycia itd., pochodzą od producentów
lub dostawców poszczególnych Produktów. W związku z rotacją dostępnego
asortymentu, informacje na konkretnych Produktach mogą się różnić (np. data
ważności i przydatności do spożycia). Dlatego Klient ma obowiązek zapoznać się
informacjami, jakie są zamieszczone na konkretnym opakowaniu.
12. Umieszczone w Serwisie
Internetowym wizualizacje Produktów mogą nieznacznie różnić się od tych
w rzeczywistości.
13. Właściciel Sklepu uprawniony
jest do zmiany ofertowej Produktów, w tym ich wycofania, lub zmiany cen, bez
uprzedzenia. Wycofanie Produktów z oferty lub zmiana cen nie dotyczy Zamówień
lub Rezerwacji przyjętych do realizacji.
14. Zamówienia oraz Rezerwacje
realizowane są z ograniczeniem do terytorium wskazanym na stronach Serwisu
Internetowego.
15. Właściciel dokłada
najwyższych starań, aby Użytkownicy mieli możliwość korzystania ze wszystkich
funkcjonalności Serwisu Internetowego przez 24 godziny na dobę, zastrzega
jednak możliwość czasowego zawieszania funkcjonowania niektórych lub wszystkich
funkcjonalności Serwisu Internetowego w celu przeprowadzania jego konserwacji,
aktualizacji lub napraw.
III. Zasady korzystania z
Serwisu Internetowego
1. Użytkownicy mogą korzystać z
funkcjonalności Serwisu Internetowego z wykorzystaniem Konta Klienta (czynność
wymagająca Rejestracji), lub bez konieczności posiadania Konta Klienta
(czynność nie wymagająca Rejestracji).
2. W przypadku korzystania przez
Klienta z funkcjonalności Serwisu Internetowego bez zakładania Konta Klienta,
zobowiązany jest on do podania wszystkich danych niezbędne do realizacji
Zamówienia lub dokonania Rezerwacji zgodnie z formularzem udostępnionym
na stronach Serwisu oraz
do potwierdzenia zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu oraz Polityką
Prywatności poprzez zaznaczenie właściwych pól. Dane podane przez Klienta muszą
być poprawne pod względem treści. Zabronione jest używanie danych nienależących
do Użytkownika bądź też danych fałszywych.
3. Użytkownicy mają możliwość
założenia w Serwisie Internetowym indywidualnego Konta Klienta poprzez
dokonanie Rejestracji w Serwisie Internetowym.
4. Rejestracja następuje poprzez
wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego udostępnionego na
stronach Serwisu Internetowego, w którym Użytkownik musi podać następujące
dane: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu.
5. Warunkiem Rejestracji jest
wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz Politykę Prywatności oraz podanie danych
oznaczonych jako obowiązkowe.
6. Po wypełnieniu i przesłaniu
formularza rejestracyjnego i akceptacji Regulaminu Klient niezwłocznie otrzyma,
na podany w trakcie Rejestracji adres poczty elektronicznej, wiadomość email
potwierdzającą Rejestrację. Z tą chwilą zawarta zostaje umowa o korzystanie z
Serwisu Internetowego, zaś Klient uzyskuje możliwość dostępu do Konta Klienta
oraz uzupełnienia i zmiany danych podanych podczas Rejestracji. Umowa
zostaje zawarta na czas nieoznaczony, nie dłużej jednak niż do dnia
wyrejestrowania Konta Klienta.
7. Dane podane przez Użytkownika
w trakcie Rejestracji muszą być poprawne pod względem treści. Zabronione jest
używanie do Rejestracji danych nienależących do Użytkownika bądź też danych
fałszywych. Jeśli dane ulegną zmianie Użytkownik zobowiązany jest do ich
natychmiastowego dostosowania w ramach Konta Klienta.
8. Dane służące do dostępu
(logowania) do Konta Klienta są przeznaczone wyłącznie do korzystania przez
Użytkownika i muszą być przez niego chronione przed dostępem osób trzecich. W
przypadku podejrzenia korzystania przez osoby trzecie, Użytkownik jest
zobowiązany niezwłocznie poinformować o tym fakcie Właściciela.
9. Użytkownik może w każdej
chwili rozwiązać Umowę o korzystanie z Serwisu Internetowego dokonując wyrejestrowania
Konta Klienta. W przypadku usunięcia Konta Klienta, wszystkie dane zostaną
usunięte, za wyjątkiem danych niezbędnych do procesu reklamacji i obsługi
ewentualnych roszczeń, które będą przechowywane do czasu upływu okresów
przedawnienia ewentualnych roszczeń.
10. Usługi wskazane w ust. 1
powyżej (prowadzenie Konta Klienta oraz umożliwienie składania Zamówień lub
dokonywania Rezerwacji bez zakładania Konta Klienta) Właściciel świadczy
nieodpłatnie dla Użytkowników.
11. Użytkownik może zawrzeć z Właścicielem
umowę na nieodpłatne dostarczanie Użytkownikowi wydawanego w formie
elektronicznej newsletter’a. Newsletter dostarczany jest na podany przez
Użytkownika adres e-mail w czasie wybranym przez Właściciela. Umowa o
dostarczanie newsletter’a zawierana jest na czas nieoznaczony, a każda ze stron
może ją rozwiązać w każdym czasie ze skutkiem natychmiastowym.
12. Właściciel może pozbawić
Użytkownika prawa do korzystania z Serwisu Internetowego za pośrednictwem jego
indywidualnego Konta Klienta, jak również może ograniczyć jego dostęp do części
lub całości zasobów Serwisu Internetowego ze skutkiem natychmiastowym w
przypadku naruszenia przez Użytkownika Regulaminu, a w szczególności, gdy
Użytkownik:
o podał
w trakcie Rejestracji w Serwisie Internetowym dane niezgodne z prawdą,
niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób
trzecich,
o dopuścił
się za pośrednictwem Serwisu Internetowego naruszenia dóbr osobistych osób
trzecich
w szczególności dóbr osobistych innych Użytkowników Serwisu Internetowego,
o dopuścił
się innych zachowań, niezgodnych z obowiązującymi przepisami prawa, dobrymi
obyczajami lub zasadami współżycia społecznego lub godzących w dobre imię
Właściciela, jego pracowników, współpracowników lub kontrahentów.
13. Osoba, która została
pozbawiona prawa do korzystania z Serwisu Internetowego nie może dokonać
powtórnej rejestracji bez uprzedniej zgody Właściciela.
14. Użytkownik korzystając z
Serwisu Internetowego zobowiązany jest w szczególności do:
o niedostarczania
i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa,
o niepodejmowania
działań takich jak rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Serwisu Internetowego
niezamówionej informacji handlowej,
o korzystania
z Serwisu Internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowania,
o korzystania
z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Serwisu Internetowego jedynie w
zakresie własnego użytku osobistego,
o korzystania z Serwisu Internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej prawa i postanowieniami Regulaminu.
IV. Procedura składania
Zamówień
1. Użytkownik ma możliwość
składania Zamówienia na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu po
zalogowaniu się na Konto Klienta lub bez konieczności logowania się na to
Konto.
2. W celu złożenia Zamówienia
poprzez Konto Klienta należy wejść na stronę internetową Serwisu Internetowego
i dokonać logowania do swojego Konta Klienta. W przypadku pierwszego logowania
należy dokonać Rejestracji.
3. Aby złożyć Zamówienie po
zalogowaniu należy wybrać Produkty oferowane przez Sklep dodając je do Koszyka
oraz podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane komunikaty
oraz informacje dostępne na stronie Serwisu Internetowego.
4. W celu złożenia Zamówienia bez
logowania się na Konto Klienta należy wejść na stronę internetową Serwisu
Internetowego, a następnie wybrać Produkty oferowane przez Sklep dodając je do
Koszyka oraz podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane
komunikaty i informacje dostępne na stronie Serwisu Internetowego, a następnie
uzupełnić dane wskazane w formularzu umożliwiające kontakt i wysyłkę Produktów.
5. W trakcie procedury Zamawiania
- do momentu naciśnięcia przycisku "Zamawiam", Użytkownik ma
możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz w zakresie wyboru Produktów i
ich ilości. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz
informacjami dostępnymi w Serwisie Internetowym.
6. Po podaniu przez Użytkownika
wszystkich niezbędnych danych wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia.
7. W celu dokonania Zamówienia
konieczne jest podanie przez Użytkownika danych, w tym danych osobowych,
umożliwiających kontakt i wysyłkę Produktów. Dane niezbędne do złożenia
Zamówienia to: imię i nazwisko, nr telefonu, adres e-mail, adres dostawy. W
przypadku korzystania z Konta Klienta dane te zostaną automatycznie uzupełniane
zgodnie z aktualnymi danymi przypisanymi do danego Konta Klienta.
8. Zamówienie zostanie
zrealizowane pod warunkiem, że pozbawione wad Produkty są dostępne
w magazynie lub w Sklepie. W przypadku niedostępności części Produktów objętych
Zamówieniem Klient jest informowany o tym fakcie i podejmuje decyzję o sposobie
realizacji Zamówienia (częściowa realizacja lub anulowanie całości
Zamówienia).
9. Serwis internetowy nie prowadzi sprzedaży na odległość wyrobów tytoniowych (cygar, cygaretek, papierosów i tabaki) Konsumentom. Sprzedaż taka jest możliwa tylko i wyłącznie do podmiotów gospodarczych - firm na podstawie dokumentu sprzedaży (faktura VAT).
10. Chwilą zawarcia umowy sprzedaży
Produktów jest wysłanie na adres e-mail podany przez Klienta potwierdzenia
przyjęcia Zamówienia do realizacji.
11. Właściciel Sklepu jest
uprawniony do kontaktowania się z Klientem za pośrednictwem poczty internetowej
lub telefonicznie w celu potwierdzenia Zamówienia lub wyjaśnienia niejasności,
a także, w przypadku wyrażenia zgody przez Klienta, w celu uzyskania opinii o
świadczonych usługach i jakości Produktów oraz zadowolenia Klienta. Brak
możliwości kontaktu z Klientem w celu potwierdzenia Zamówienia lub
niewyjaśnienie wątpliwości uprawnia Właściciela do odstąpienia od Umowy.
12. W przypadku, kiedy po dodaniu Produktów do Koszyka Klient nie sfinalizuje Zamówienia, Właściciel przetwarza dane dotyczące Produktów dodanych przez Klienta do Koszyka również po zakończeniu sesji przeglądarki przez okres 3 dni. W przypadku wyrażenia przez Klienta zgody marketingowej, Właściciel może przesłać Klientowi w tym okresie informację o Produktach dodanych do Koszyka i możliwości ich zakupu, w tym zakupu z indywidualnie przydzielonym Klientowi rabatem według uznania Właściciela. Zaproponowana Klientowi w ten sposób cena Produktów zostanie indywidualnie dostosowana na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
V. Realizacja Zamówienia
1. Warunkiem realizacji
Zamówienia jest dokonanie płatności za Zamówienie.
2. Zamówienia złożone w dzień
roboczy, tj. od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od
pracy, do godz. 15 będą realizowane od następnego dnia roboczego następującego
po dacie złożenia Zamówienia.
3. Zamówienia złożone w dzień
roboczy po godz. 15 oraz w soboty, niedziele, dni ustawowo wolne od pracy oraz
dni wskazane przez Właściciela Sklepu jako wolne, będą realizowane od
pierwszego dnia roboczego następującego po dacie złożenia Zamówienia.
4. W ramach realizacji Zamówień w
Sklepie obowiązuje dzienny limit realizacji Zamówień w wysokości 10 Zamówień.
Kolejne Zamówienia będą realizowane w kolejności złożenia z zachowaniem limitu
10 Zamówień dziennie.
5. Dostawa Produktów odbywa się
pod adres wskazany przez Klienta przy składaniu Zamówienia.
6. Koszt dostawy Zamówionych
Produktów obciąża Klienta i wynosi w zależności od wielkości Zamówienia oraz
formy dostawy, 20 zł za każdą paczkę o wadze do 20 kg. Właściciel Sklepu
zastrzega sobie prawo do wprowadzenia czasowych lub stałych promocji dotyczących
kosztów dostawy Zamówionych Produktów. Szczegóły Promocji będą każdorazowo dostępne
na stronie internetowej Serwisu Internetowego.
7. Właściciel Sklepu może zlecić
dostawę Produktów podmiotom trzecim.
8. Właściciel Sklepu dokłada
starań, aby dostawy Produktów odbywały się codziennie od poniedziałku do
piątku, w godzinach wskazanych jako preferowane godziny dostawy przez Klientów.
Klient przyjmuje jednak do wiadomości i akceptuje, że z przyczyn technicznych,
Właściciel Sklep nie gwarantuje, że godziny takie będą mogły być zawsze
zachowane.
9. Właściciel Sklepu jest
uprawniony do wprowadzenia ograniczenia ilościowego w zakupie Produktów.
O ewentualnych ograniczeniach Klient będzie informowany podczas składania
Zamówienia.
10. Właściciel Sklepu jest
uprawniony do wprowadzenia ograniczenia kwotowego przy składaniu Zamówienia. O
ewentualnych ograniczeniach Klient będzie informowany podczas składania
Zamówienia.
11. Składając Zamówienie Klient
zobowiązuje się do obecności w celu odbioru Zamówienia w miejscu
i czasie określonym w Zamówieniu.
12. Produkty mogą być wydane
bezpośrednio Klientowi lub osobie przebywającej pod adresem wskazanym na
Zamówieniu.
13. Właściciel Sklepu nie ponosi
odpowiedzialności za utrudnienia w doręczeniu Produktów, które leżą po stronie
Klienta.
14. Jeśli Produkty nie zostaną
dostarczone z winy Klienta, Właściciel Sklepu skontaktuje się z Klientem
korzystając z informacji przekazanych w czasie składania Zamówienia. Produkty
mogą zostać ponownie wysłane, ale Klient musi liczyć się z poniesieniem
dodatkowych kosztów dostawy.
15. Odpowiedzialność za dostawę
realizowaną przez podmiot trzeci ponoszą pracownicy podmiotu trzeciego. W
przypadku realizacji dostaw przez podmiot trzeci obowiązuje regulamin tego
podmiotu.
VI. Rezerwacja Produktów
1. Sklep udostępnia Klientom
możliwość dokonywania Rezerwacji Produktów na zasadach określonych
w Regulaminie. Rezerwacji podlegają każdorazowo Produkty z Działu Alkohole i Cygara.
2. W wyniku skorzystania z usługi
Rezerwacji Produkty wybrane przez Klienta zostaną przygotowane do nabycia i ich
odebrania w Sklepie. Rezerwacja nie stanowi Umowy sprzedaży, przedwstępnej
umowy sprzedaży, ani nie powoduje przeniesienia własności Produktów na
Klienta.
3. Klient ma prawo, a nie
obowiązek dokonania w Sklepie odbioru i zakupu Produktów objętych Rezerwacją,
tym samym jeżeli w Sklepie Klient uzna, że nie zamierza nabyć takiego Produktu
lub też chce nabyć inny Produkt dostępny w Sklepie, jest do tego w pełni
uprawniony.
4. Zawarcie samej umowy sprzedaży
Produktów następuje w Sklepie przy jednoczesnej obecności Stron umowy
sprzedaży. Klient jest przy tym uprawniony do działania przez swojego
pełnomocnika uprawnionego do zawarcia umowy sprzedaży w jego imieniu i na jego
rzecz.
5. Odbiór Produktów oraz
przeniesienie ich własności następuje w Sklepie na skutek zawarcia umowy
sprzedaży. Z chwilą odbioru Produktów kwota przedpłaty zostanie zaliczona na
poczet ceny sprzedaży Produktów.
6. Użytkownicy mogą dokonać
Rezerwacji korzystając z Konta Klienta, lub bez konieczności logowania się na
to Konto.
7. W celu Rezerwacji
Produktów w Sklepie poprzez Konto Klienta należy wejść na stronę internetową
Serwisu Internetowego i dokonać logowania do swojego Konta Klienta. W przypadku
pierwszego logowania należy dokonać Rejestracji.
8. Aby dokonać Rezerwacji, po
zalogowaniu należy wybrać Produkty spośród oferty Sklepu dodając je do Koszyka
oraz podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane komunikaty
oraz informacje dostępne na stronie Serwisu Internetowego.
9. W celu dokonania Rezerwacji
bez logowania się na Konto Klienta należy wejść na stronę internetową Serwisu
Internetowego, a następnie wybrać Produkty oferowane przez Sklep dodając je do
Koszyka oraz podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane komunikaty
i informacje dostępne na stronie Serwisu Internetowego, a następnie uzupełnić
dane wskazane w formularzu niezbędne do dokonania Rezerwacji i kontaktu z
Klientem.
10. Przy dokonywaniu Rezerwacji
należy wybrać jeden z wolnych terminów realizacji Rezerwacji.
W przypadku działania przez pełnomocnika, termin realizacji Rezerwacji może
zostać ustalony bezpośrednio ze wskazanym pełnomocnikiem.
11. W trakcie procedury
Rezerwacji - do momentu naciśnięcia przycisku "Zamawiam", Użytkownik
ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz w zakresie wyboru Produktów
i ich ilości. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz
informacjami dostępnymi w Serwisie Internetowym.
12. Po podaniu przez Użytkownika
wszystkich niezbędnych danych wyświetlone zostanie podsumowanie dokonywanej
Rezerwacji.
13. W celu dokonania Rezerwacji
konieczne jest podanie przez Użytkownika danych, w tym danych osobowych,
umożliwiających kontakt, a w przypadku działania przez pełnomocnika także
umożliwiających weryfikację jego umocowania. Dane niezbędne do dokonania
Rezerwacji to: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu.
14. Warunkiem realizacji
Rezerwacji jest dokonanie przez Klienta przedpłaty za całość zarezerwowanych
Produktów.
15. Rezerwacja Produktów z Działu
Alkohole i Cygara możliwa jest wyłącznie na rzecz Użytkowników, którzy ukończyli 18 lat
i ich zachowanie nie wskazuje na to, że są nietrzeźwi. System Internetowy w
przypadku zamawiania Produktów z Działu Alkohole lub Cygara wprowadza mechanizm
weryfikujący wiek Użytkownika.
16. Produkty zostaną przygotowane
do odbioru zgodnie ze złożoną Rezerwacją pod warunkiem, że pozbawione wad
Produkty są dostępne w Sklepie. W przypadku niedostępności części Produktów
objętych Rezerwacją Klient jest informowany o tym fakcie i podejmuje decyzję o
sposobie realizacji Rezerwacji (częściowa realizacja lub anulowanie
całości).
17. Z chwilą przesłania na adres
email podany przez Klienta potwierdzenia przyjęcia Rezerwacji do
realizacji następuje zawarcie umowy rezerwacyjnej. Korzystanie z usługi Rezerwacji
jest dla Użytkownika nieodpłatne.
18. Po skompletowaniu przez Sklep
Produktów objętych Rezerwacją do Klienta zostanie wysłana informacja e-mail lub
sms potwierdzająca gotowość Produktów do odbioru w Sklepie. W przypadku
działania przez pełnomocnika informacja taka zostanie przekazana do wskazanego
pełnomocnika.
19. Rezerwacja zachowuje ważność
przez okres 7 dni licząc od końca terminu do odbioru Produktów
w Sklepie, wskazanego w treści Rezerwacji, lub ustalonego wspólnie z Klientem
lub jego pełnomocnikiem po złożeniu Rezerwacji. Jeżeli w tym terminie Klient
lub jego pełnomocnik nie odbierze Produktów objętych Rezerwacją, Rezerwacja
wygasa, oraz wygasają zobowiązania Sklepu z nią związane.
20. Właściciel Sklepu jest
uprawniony do kontaktowania się z Klientem za pośrednictwem poczty internetowej
lub telefonicznie w celu potwierdzenia Rezerwacji lub wyjaśnienia niejasności,
a także,
w przypadku wyrażenia zgody przez Klienta, w celu uzyskania opinii o
świadczonych usługach i jakości Produktów oraz zadowolenia Klienta. Brak
możliwości kontaktu z Klientem w celu potwierdzenia Rezerwacji lub
niewyjaśnienie wątpliwości uprawnia Właściciela Sklepu do odstąpienia od Umowy.
21. Właściciel Sklepu jest
uprawniony do wprowadzenia ograniczenia ilościowego w Rezerwacji Produktów. O
ewentualnych ograniczeniach Klient będzie informowany podczas procedury
dokonywania Rezerwacji.
22. Właściciel Sklepu jest
uprawniony do wprowadzenia ograniczenia kwotowego przy Rezerwacji Produktów. O
ewentualnych ograniczeniach Klient będzie informowany podczas procedury
dokonywania Rezerwacji.
23. Rezerwacją w Sklepie objęte
mogą być tylko Produkty wskazane przez ten Sklep w Serwisie Internetowym.
24. W Sklepie obowiązuje dzienny
limit Rezerwacji w wysokości 10 Rezerwacji. Kolejne Rezerwacje dokonane w danym
dniu będą realizowane w kolejności złożenia z zachowaniem limitu 10 Rezerwacji
dziennie.
25. Klient korzystając z
funkcjonalności Serwisu Internetowego może udzielić podmiotowi trzeciemu
pełnomocnictwa do działania w jego imieniu i na jego rzecz w zakresie odbioru
Produktów oraz zawarcie umowy sprzedaży Produktów w Sklepie.
26. Pełnomocnik może działać
tylko na rzecz Klienta, który ukończył 18 lat.
27. Pełnomocnik musi mieć
ukończone co najmniej 18 lat.
28. Odbiór Produktów przez
pełnomocnika jest równoznaczny z zawarciem umowy ich sprzedaży na rzecz
Klienta. Koszty związane ze zleceniem odbioru Produktów przez pełnomocnika
ponosi Klient. Koszty te zostaną wskazane w chwili dokonywania Rezerwacji i
będą wynosić od 15 zł do 50 zł.
29. Pracownicy Sklepu mogą
odmówić wydania Produktów objętych Rezerwacją jeśli stwierdzą, że osoba
odbierająca (Klient, pełnomocnik) nie ukończyła 18 lat lub jej zachowanie
wskazuje na to, że jest pod wpływem alkoholu.
30. Pełnomocnik może wydać Produkty
zakupione w Dziale Alkohole lub Cygara tylko osobie, która skończyła 18 lat
i jest w stanie to udokumentować przed Pełnomocnikiem.
31. Pełnomocnik może odmówić
wydania Produktów zakupionych w dziale Alkohole lub Cygara osobie, co do której zachodzą
podejrzenia, że może być nietrzeźwa.
32. Jeśli z przyczyn wskazanych
powyżej Produkty zostaną zwrócone przez pełnomocnika do Sklepu Klient może je
odebrać osobiście ze Sklepu albo ich odbiór powierzyć ponownie pełnomocnikowi.
Jeżeli Klient nie odbierze Produktów w terminie 7 dni, Właściciel Sklepu ma
prawo odstąpić od umowy sprzedaży Produktów zawartej w Sklepie.
Zobowiązany jest przy tym do zwrotu wszelkich uiszczonych przez Klienta
płatności.
33. W przypadku, gdyby Użytkownik
w danym miesiącu złożył co najmniej 3 Rezerwacje, które nie zostały odebrane,
Właściciel Sklepu ma prawo uniemożliwić takiemu Użytkownikowi składanie
kolejnych Rezerwacji.
VII. Ceny i metody płatności
1. Ceny poszczególnych Produktów
podawane są w złotych polskich i są cenami brutto, tzn. zawierają wszystkie
składniki, w tym podatek VAT w wysokości wynikającej z obowiązujących
przepisów.
2. Klient dokonuje płatności
wybierając jeden ze sposobów określonych w Serwisie Internetowym w trakcie
składania Zamówienia.
3. W trakcie składania Zamówienia
Klient wybiera formę dostawy akceptując wycenę kosztów dostawy.
4. Ostateczna cena Zamówienia
zawiera koszt wybranych Produktów i koszt dostawy.
5. Czas realizacji Zamówienia lub
Rezerwacji liczony jest od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności
Klienta.
6. Podmiotem świadczącym obsługę
płatności online (płacę z imoje) jest ING Bank Śląski S.A.
7. Klient może wybrać następujące
formy płatności:
o
Karty
płatnicze: Visa, Visa Electron, Mastercard, MasterCard Electronic, Maestro
o Przelewy
o Przedpłata na konto
o Blik
o Płatności odroczone
8. W przypadku konieczności
zwrotu środków uprzednio wpłaconych przez Klienta, Właściciel Sklepu dokonuje
zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył
Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie
wiąże się dla niego z żadnymi kosztami
9. Właściciele Sklepu może
organizować promocje lub konkursy dla Klientów. Zasady promocji
lub konkursów będą regulowane odrębnymi regulaminami.
10. Właściciel Sklepu może
wystawić fakturę VAT na wniosek Klienta. Faktura jest dostarczana do Klienta
razem z Produktami lub przesyłana na wskazany przez Klienta adres e-mail. O
chęci otrzymania faktury Klient musi poinformować Właściciela Sklepu w trakcie
składania Zamówienia zaznaczając i wypełniając odpowiednie pola.
VIII. Uprawnienie do
odstąpienia umowy
1.
2. Uprawnienie Klientów, wskazane
w ustępie 1, z zastrzeżeniem pozostałych postanowień Regulaminu, dotyczy:
o prawa
odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej z Właścicielem Sklepu w związku z
realizacją Zamówienia,
o prawa
odstąpienia od Umowy Rezerwacji Produktów zawartej z Właścicielem Sklepu,
o prawa
odstąpienia od umowy o świadczenia usług Serwisu Internetowego zawartej z
Właścicielem.
3. Klientom wskazanym w ust. 1 nie
przysługuje prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży Produktów zawartej w ramach
realizacji Zamówienia w odniesieniu m.in. do umów:
o w
której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana
według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych
potrzeb,
o w
której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca
krótki termin przydatności do użycia,
o w
której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym
opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na
ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu,
o o
świadczenie usług, jeżeli Właściciel Sklepu wykonał w pełni usługę za wyraźną
zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po
spełnieniu świadczenia przez Właściciela utraci prawo odstąpienia od umowy,
o w
pozostałych przypadkach przewidzianych przepisami art. 38 Ustawy o prawach
konsumenta.
4. Klient przyjmuje do
wiadomości, że dostarczane przez Właściciela Sklepu Produkty są produktami
spożywczymi o krótkiej przydatności do spożycia, w związku z czym nie jest
uprawniony do odstąpienia od Umowy na zasadach wskazanych w Ustawie o prawach
konsumenta w zakresie takich Produktów już dostarczonych w ramach Zamówienia.
5. Klient przyjmuje do
wiadomości, że dostarczane przez Właściciela Sklepu Produkty są produktami
spożywczymi i jako takie ze względu na ochronę zdrowia jak i ze względów
higienicznych nie mogą być zwracana po ich otwarciu. Prawo odstąpienia od umowy
nabycia Produktów dostarczonych
w zapieczętowanym opakowaniu nie przysługuje przy tym zarówno w przypadku
świadomego otwarcia opakowań Produktów, jak i ich przypadkowego uszkodzenia,
rozerwania, lub innego naruszenia, lub noszących ślady jakiejkolwiek ingerencji
w opakowanie. W szczególności dotyczy to produktów spożywczych zamkniętych w
opakowania papierowe takich jak mąka, cukier.
6. W przypadku dokonania
Rezerwacji, której termin upływa przed 14 dniowym terminem na odstąpienie
Klient zostanie poproszony o wyrażenie zgody na wykonanie usługi przed terminem
na odstąpienie.
W takim przypadku Klientowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od takiej
Umowy wynikające
z przepisów ustawy o prawach konsumentów. Jednakże Klient cały czas zachowuje
prawo do nieodebrania Produktów.
7. Jeżeli nie zachodzą przesłanki
wyłączające prawo odstąpienia wskazane powyżej Klient ma prawo
w terminie 14 dni złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy zawartej w ramach
Zamówienia lub Rezerwacji, jak i umowy o świadczenie usług Serwisu Internetowego,
bez podawania przyczyn. Zasady odstąpienia oraz wzór formularza o odstąpieniu
od umowy, z którego Klient może skorzystać (lecz nie musi), stanowi załącznik
do niniejszego Regulaminu.
8. Bezpośrednie koszty zwrotu
Produktów w przypadku złożenia oświadczenia o odstąpieniu ponosi Klient, który
złożył takie oświadczenie. W przypadku, gdy ze względu na charakter Produktów
nie mogą być one przesłane w zwykłym trybie pocztą, koszty zwrotu Produktów, do
których zobowiązany jest Klient mogą obejmować koszty usług kurierskich, w
przypadku skorzystania z tej formy zwrotu Produktów, lub koszty dojazdu Klienta
do Sklepu, w przypadku osobistego zwrotu Produktów.
IX. Reklamacje
1. Wszelkie reklamacje związane z
realizacją umowy o świadczenie usług Serwisu Internetowego należy kierować do
Działu Reklamacji Właściciela wykorzystując adres e-mail:
zamowienia@kulturasmaku.pl.
2. Wszelkie reklamacje związane z
realizacją przez Sklep Zamówienia lub Rezerwacji Produktów można kierować na
adres Działu Reklamacji Właściciela wykorzystując adres e-mail:
zamowienia@kulturasmaku.pl.
3.
4. W chwili odbioru Zamówionych
Produktów Klient jest proszony o sprawdzenie przesyłki.
5. Ewentualne widoczne
uszkodzenia należy niezwłocznie zgłosić przewoźnikowi oraz skontaktować się
z Działem Reklamacji Właściciela. W przypadku, gdy przewoźnik odmówi podpisania
protokołu, nie należy przyjmować, ani kwitować przesyłki i niezwłocznie
skontaktować się z Działem Reklamacji Właściciela. Brak wykonania powyższej
procedury nie pozbawia jednak praw ani roszczeń na zasadach ogólnych.
6.
7.
8. Właściciel Sklepu nie ponosi odpowiedzialności
za jakość i stan Produktów, jeżeli zostały one pogorszone już po dostarczeniu
do Klienta i z przyczyn leżących po stronie Klienta (np. gdy Klient nie
przechowywał
w odpowiedni sposób Produktów łatwo psujących się, albo o krótkim terminie przydatności).
9. W przypadku złożenia
przez Konsumenta reklamacji, gdy reklamacja nie zostanie uznana lub Konsument
nie zgadza się na załatwienie reklamacji w zaproponowany sposób ma możliwość
skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego lub skorzystania z
pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów
i dochodzenia roszczeń.
10. Skorzystanie z pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter
dobrowolny i może mieć miejsce wyłącznie, gdy obie strony sporu wyrażą na to
zgodę. W szczególności Konsument może się zwrócić do powiatowego (miejskiego)
rzecznika konsumentów, lub organizacji społecznej, do której zadań należy
ochrona konsumentów (m.in Federacji Konsumentów, Stowarzyszenia Konsumentów
Polskich), może złożyć wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego
sądu konsumenckiego (więcej informacji na stronie: https://ihgd.pl/?page_id=315 )
lub złożyć wniosek
w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji
Handlowej (Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej w Gdańsku, ul. Konopnickiej
4, 80-240 Gdańsk https://ihgd.pl/).
11. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna
jest ponadto platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy
konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma
ODR jest interaktywną i wielojęzyczną stroną internetową służącą do
pozasądowego rozstrzygania sporów dotyczących umów zawartych poprzez stronę
internetową (online).
X. Dane osobowe
Zasady przetwarzania danych osobowych w ramach Serwisu Internetowego zawarte są w Polityce Prywatności dostępnej pod adresem www.kulturasmaku.pl/polityka-prywatnosci. Polityka Prywatności stanowi integralną część niniejszego Regulaminu.
XI. Działanie Serwisu
1. Sklep wyznaczył elektroniczny punkt kontaktowy związany z Serwisem przeznaczony do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich, Komisją, Radą Usług Cyfrowych: sklep@kulturasmaku.pl. Ten sam punkt kontaktowy może być wykorzystywany przez Użytkownika do bezpośredniej i szybkiej komunikacji ze Sklepem. Komunikacja może być prowadzona w języku polskim lub angielskim.
XII. Postanowienie końcowe
1.
Sądem
właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z korzystania z niniejszego
Regulaminu jest sąd właściwy dla siedziby Właściciela. Powyższe zastrzeżenie
nie dotyczy Klientów będących Konsumentami oraz Przedsiębiorców
Indywidualnych. W takim
przypadku stosuje się przepisy dotyczące właściwości wynikające z obowiązującego
prawa.
2. W sprawach nieuregulowanych w
niniejszym Regulaminie mają zastosowanie właściwe przepisy prawa polskiego.
3. Niniejszy Regulamin obowiązuje
od dnia 07.02.2024 r.
4. Właściciel może dokonywać
zmian w Regulaminie z ważnych przyczyn. Zmiany podyktowane mogą być zmianami w
aspekcie technologicznym, prawnym, ekonomicznym lub organizacyjnym prowadzenia
działalności Właściciela, a także zmianami w strukturze lub w treści Serwisu
Internetowego lub oferty Właściciela. Wszelkie zmiany Regulaminu będą
komunikowane Użytkownikom na łamach Serwisu Internetowego i zaczną obowiązywać
w terminie 14 dni od dnia powiadomienia Użytkowników o zmianach, w tym poprzez
opublikowanie Regulaminu w nowej treści na stronach Serwisu, z powiadomieniem o
treści zmian.
5. Zmiany Regulaminu nie mają
wpływu na realizację złożonych i zaakceptowanych Zamówień lub dokonanych
Rezerwacji.
6. Właściciel nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie wiadomości e-mail na wskazany przez Klienta adres, jeśli jest to spowodowane blokowaniem lub usuwaniem wiadomości przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze Klienta lub przez administratorów serwerów pocztowych lub czynniki zewnętrzne (np. awarię).
Załącznik do Regulaminu
Pouczenie o możliwości odstąpieniu od umowy zawartej na odległość.
Konsumenci oraz Klienci będący osobami
fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą, dla których zawarta na
odległość umowa nie posiada jednak charakteru zawodowego wynikającego w
szczególności z przedmiotu wykonywanej przez te osoby działalności gospodarczej
mają ustawowe prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość. Jeżeli jesteś
takim Klientem możesz w ciągu 14 dni od zawarcia umowy o świadczenie usług
drogą elektroniczną Serwisu Internetowego (dokonania Rejestracji i utworzenia
Konta Klienta), lub umowy dokonania Zamówienia lub Rezerwacji od nich odstąpić
bez podawania jakiejkolwiek przyczyny.
Aby to zrobić, poinformuj nas o
swojej decyzji przesyłając stosowną informację na adres email: zamowienia@kulturasmaku.pl.
Możesz również skorzystać ze wzoru odstąpienia od umowy, który znajdziesz
poniżej.
UWAGA!
Prawo odstąpienia od umowy nie
przysługuje Klientowi, w przypadku spełnienia się przesłanek wyłączających to
prawo, które zostały szczegółowo opisane w Regulaminie.
W przypadku odstąpienia zwracamy wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Ciebie sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się na inne rozwiązanie. W przypadku otrzymania Produktów jesteś zobowiązany do ich zwrotu nie później niż w terminie 14 dni od daty odstąpienia. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Koszty zwrotu Produktu są ponoszone przez Ciebie. Nie poniesiesz żadnych innych opłat w związku z tym zwrotem. Możemy jednak wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania przez nas Produktów lub do czasu dostarczenia nam dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku
chęci odstąpienia od umowy)
_______________, adres: ___________________________________
Ja_________________________________ niniejszym informuję o
moim odstąpieniu od umowy __________________________________________________________
Data zawarcia umowy/odbioru Produktów:
____________________________
Imię i nazwisko____________________________
Login ____________________________